Φρανκ Σέτσινγκ – Limit (βιβλιοκριτική)

Φρανκ Σέτσινγκ – Limit (εκδ. Καστανιώτη)

Το Limit είναι ένα βιβλίο το οποίο ξεχωρίζει. Κατ’ αρχήν , ξεχωρίζει λόγω του μεγαλειώδους μεγέθους του. Ένα τεράστιο μαύρο με πράσινες λεπτομέρειες βιβλίο έστεκε στο ράφι και ξεχώριζε απ’ όλα τα άλλα. Μου στάθηκε αδύνατο να το πιάσω με το ένα χέρι καθώς το βάρος του δεν ήταν αμελητέο και η πρώτη μου αντίδραση ήταν να παρατηρήσω τον αριθμό των σελίδων του. Ξεπερνούσε τις 1400. Κατ’ ευθείαν έσπευσα να διαβάσω το οπισθόφυλλο το οποίο με παρέπεμψε σε μια αστυνομική ιστορία στο μέλλον.

Κάθησα και το σκέφτηκα για μερικές στιγμές. Ήταν καλοκαίρι και σκεφτόμουν την επόμενη επιλογή μου, όντας στις καλοκαιρινές διακοπές μου. Χρειαζόμουν ένα βιβλίο που θα γινόταν ο αγαπημένος μου φίλος εκείνη την περίοδο, που θα χόρταινε την αδηφάγο προσμονή μου για μια νέα περιπέτεια και που θα αντάμοιβε τις προσδοκίες μου στο έπακρο. Στο οπισθόφυλλο η γνωριμία μου με το βιβλίο ήταν λιτή , σε αντίθεση με το μέγεθός του. Οι επιλογές μου συγκεκριμένες. Το άφησα στην θέση του και εξερεύνησα την γύρω περιοχή. Όμως η σκέψη μου είχε μείνει στο Limit. Πέρασαν από τα χέρια μου καμια δεκαριά επιλογές, όμως το βιβλίο αυτό χοροπήδαγε στην σκέψη μου από την πρώτη μας χειραψία. Δεν μπορεί, χορταστικό θα είναι, σκέφτηκα. Αστυνομικό είναι, στο μέλλον διαδραματίζεται, τί άλλο θέλω; Ναρκωμένος από την γνωριμία μας το πήρα ξανά στα χέρια μου και διάβασα άλλη μια φορά το οπισθόφυλλο. Είχα πια σιγουρευτεί, ήταν η επόμενη επιλογή μου. Κατευθύνθηκα προς το ταμείο όπου ο φίλος μου βιβλιοπώλης διέγραψε ένα χαμόγελο στο πρόσωπό του λέγοντάς μου με έναν περιπαιχτικό τρόπο ότι σοβάρεψα τις επιλογές μου. «Νομίζω , Νίκο, ότι έκανες μια πολύ σοβαρή επιλογή», είπε και χαμογέλασε.

Ο συγγραφέας αυτού, Φρανκ Σέτσινγκ. Ξεκίνησα το διάβασμα που κράτησε αισίως είκοσι ημέρες περιπέτειας και φαντασίας.

Γεωπολιτικές αψιμαχίες, πρωτοποριακές τεχνολογίες, διπλωματικές συρράξεις, δολοφονίες, μετοικήσεις στο φεγγάρι, εξερεύνηση του διαστήματος,πυρηνική απειλή, Κίνα και Αμερική σε έναν αγώνα δρόμου για την κατοχή του παγκόσμιου οικονομικού γίγνεσθαι των νέων ενεργειακών πηγών του δορυφόρου της γης, ατελείωτο κυνηγητό στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, πολύ πληροφορική και υπολογιστές, ψέματα και αλήθεια σε ένα συνοθίλευμα απο κρυμμένα μυστικά και κώδικες που οι ήρωες προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν. Η Γιόγιο και ο Τζέρικο προσπαθούν να προλάβουν τα πανούργα σχέδια ενός παντοδύναμου κρυφού εχθρού ώστε να ξεσκεπάσουν μια παγκόσμια συνωμοσία. Θα τα καταφέρουν;

Τελειώνοντας το βιβλίο έμεινα με ένα αυτάρεσκο χαμόγελο για την επιλογή μου, που τελικά με είχε καλύψει με το παραπάνω. Αυτές οί είκοσι ημέρες πέρασαν ευχάριστα με το βιβλίο αυτό και κατέληξα ότι το μεγαλοπρεπές έργο του Φρανκ Σέτσινγκ (συγγραφέα του “Σμήνους”) είναι εντυπωσιακό. Τοποθέτησα το βιβλίο αυτό με μεγάλη προσοχή στην βιβλιοθήκη μου και έκτοτε , όποτε η ματιά μου πέφτει πάνω σε αυτό, αναπολώ την ασταμάτητη, κυριολεκτικά, περιπέτεια σε γη και σελήνη που τόσο περίτεχνα ο συγγραφέας ξετυλίγει μέσα στις σελίδες του. Μου άρεσε πολύ ότι κάθε φανταστικό στοιχείο του μυθιστορήματος είναι βασισμένο σε πραγματικά επιστημονικά δεδομένα και κάθε μελλοντική αναφορά στην γεωπολιτική των χωρών είναι τοποθετημένη σε ιστορικά πλαίσια, τα οποία επεξηγεί αναλυτικά, με μοναδικό τρόπο. Το μόνο που με δυσκόλεψε ήταν τα ατελείωτα Κινέζικα ονόματα ανθρώπων, πόλεων και συνοικιών , κάτι για το οποίο , λογικό είναι, να μην είμαι εξοικιωμένος.

Το συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη.

One thought on “Φρανκ Σέτσινγκ – Limit (βιβλιοκριτική)

Σχολιάστε

